När livet tar en annan riktning

Många av oss går väl runt med drömmar och planer som vi skulle vilja förverkliga. Några av oss tar tag i drömmarna och gör en förändring medan andra behåller drömmen i tanken. Jag har under flera år burit på en önskan om att förändra mitt liv, bryta mönstret, hoppa av ekorrhjulet. Samtidigt som jag har burit på den här drömmen har jag också gjort mitt bästa för att för att leva upp till andras förväntningar, mina och samhällets krav. Tyvärr har dessa inte alltid varit kompatibla med varandra. Så nu, efter ett antal år med av ambivalens har jag äntligen fattat beslutet och där med gått från tanke till handling. Mitt liv är det som pågår nu, jag vill leva medan jag fortfarande har möjlighet att njuta av livet, känna att jag lever och leva fullt ut.

Kommentarer