Rensa rensa rensa

Idag påbörjas den stora rensningen. Vi ska flytta från fem rum och kök till ett rum och kök. Med andra ord, compact living på hög nivå. Det var faktiskt ett lätt beslut att ta. Jag brukar ofta vela och ha svårt att bestämma mig men när jag såg det lilla torpet blev jag kär vid första ögonkastet. När jag sedan visade det för mina barn och den 10-årige sonen utbrister - Wow, vilka möjligheter! Så behövde jag inte fundera längre, vi bestämde oss för att nu är det dags för förändring.

Så under några dagar har jag nu börjat rensa så smått, det vill säga börjat skrapa på ytan lite och fått ihop ca 4 sopsäckar plus annan bråte. Det är spännande att börja fundra på, hur mycket prylar behöver egentligen en vuxen och två barn? Hur många lakan, kuddar och filtar? Hur mycket kökspinaler behövs? Som det sesr ut nu så har jag så att jag skulle kunna både söva och föda ett helt regemente. Det är verkligen en spännande resa jag har påbörjat, och fortsättning följer....

Kommentarer